فکر می‌کنید چرا آموزش محیط زیست به کودک مهم است ؟

آموزش محیط زیست به کودک

با توجه به این که یکی از حساس ترین و پرکاربرد ترین موضوعاتی که تمامی افراد جامعه در سراسر عمرشان با آن مواجه هستند محیط زیست است‌،‌آموزش موارد وابسته به آن از اهمیت بسزایی برخوردار است‌.‌
شما پدران و مادران مهمترین و ضروری ترین معلمی هستید که هیچ گاه فرزند شما در طول زندگی مانند آن را نخواهد داشت‌. شما تنها افرادی هستید که قادرید به هوش و استعداد فرزندان خود شکل داده‌، او را به طور انفرادی ، تحت آموزش قرار دهید.
کودکان امروزی تصمیم گیر سلامت محیط زیست خود هستند‌.‌آنها برای چنین مسئولیت هایی نیاز به آموزش های زیست محیطی به عنوان یک پایه که از آن برای کسانی که تصمیم می گیرند دارند‌.‌آماده کردن کودکان برای مسئولیت پذیری است‌.‌آنها نیاز به آموزش های محیطی که به عنوان یک عملکرد برای تصمیمات آنها است دارند‌.
کودکان نه تنها مسئولیت نگهبانی از زمین را به ارث می برند‌،‌بلکه در بسیاری از کشورهای در حال توسعه همچون ایران‌،‌حدود نیمی از جمعیت را تشکیل می دهند‌. افزون بر این کودکان‌،‌هم در کشورهای در حال توسعه و هم در کشورهای صنعتی‌،‌در برابر آثار تخریب محیط زیست‌،‌بسیار آسیب پذیرند‌.‌آنان همچنین حامیان آگاه تفکر در باره محیط زیست هستند‌. در روند مشارکت در فعالیتهای مربوط به محیط زیست و توسعه‌،‌توجه خاص به کودکان و منافع ایشان ضروری است‌،‌بدین طریق پایداری آتی هر اقدامی برای بهبود محیط زیست تضمین می شود‌.
در ادامه از روش های آموزش محیط زیست به کودکان خواهیم گفت و با فعالیتهای آموزشی زنبورک و کودکان و نوجوانان علاقمند به محیط زیست گروه اشنایی پیدا میکنیم.

 

لادن قاسمی
کارشناس محیط زیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *