آلودگی هوا مهمترین نگرانی زیست محیطی ۷۹ درصد از شهروندان ویتنامی است

آلودکی هوا مهمترین نگرانی زیست محیطی  ۷۹ درصد از شهروندان ویتنامی است

طبق نظرسنجی انجام شده توسط شرکت تحقیقاتی بازار Q & Me با شهروندان ۱۸ تا  ۸۱ ساله ویتنامی مصاحبه کرد ، بعد از آلودگی هوا ، آلودگی آب (۷۱ درصد) ، آلودگی غذایی (۶۲ درصد) ، آلودگی مواد زائد پلاستیکی (۵۹ درصد) و جنگل زدایی (۵۵ درصد) به دنبال دارد.  گرم شدن کره زمین (۴۶ درصد) ، تخریب ازن (۳۲ درصد) و حیات وحش منقرض شده (۳۰ درصد) از دیگر موضوعات مورد توجه بود.

در گزارش نظرسنجی آمده است که ۸۴ درصد از پاسخ دهندگان ویتنامی توجه بیشتری نسبت به سال گذشته به مسائل زیست محیطی نشان داده اند و زنان و گروه مسن تر بیشتر از مردان و جوانان به مسائل زیست محیطی توجه دارند.

۶۷درصد ویتنامی ها اطلاعات محیط زیستی خود را از طریق تلویزیون و پس از آنها فیس بوک (۶۰ درصد) و سایت های خبری آنلاین (۵۶ درصد) کسب می کنند.

از جمله اقدامات رایج برای حفاظت از محیط زیست ، خرید محصولات دوستدار محیط زیست (۶۷ درصد) ، اسراف نکردن (۶۶ درصد) و صرفه جویی در مصرف برق (۶۳ درصد) بود.

 

 

آلودگی هوا در هانوی  در سالهای اخیر به یک موضوع داغ تبدیل شده است.مقامات اذعان می کنند که کیفیت هوا در سال های اخیر به دلیل دود اگزوزها و کارخانه و گرد و غبار ساخت و ساز بدتر شده است.

بر اساس اطلاعات رسمی ، ویتنام هر ساله به دلیل آلودگی هوا ۱۰٫۸ تا ۱۳٫۲ میلیارد دلار ضرر اقتصادی می بیند که معادل ۵ درصد از تولید ناخالص داخلی است.

این کشور در رتبه چهارم مرگ و میر ناشی از آلودگی در آسیای شرقی قرار دارد ، بر اساس تخمین زده شده است که ۷۱،۳۶۵ ویتنامی جان خود را در اثر آلودگی از جمله ۵۰۲۳۲ نفر در اثر آلودگی هوا از دست داده اند ،

این یادداشت از پایگاه خبری ویتنام اکسپرس  ترجمه شده است

 

مطالعات بیشتر

آماری فراتر از تصور؛ از هر ۵ نفر در جهان یک نفر بر اثر آلودگی هوا جان می دهد

تاثیر مخرب ذرات ریز معلق با فعال سازی تولید سلول های التهابی در مغز استخوان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *