خطر بیماری های قلبی تنفسی ناشی از آلاینده های هوا حتی در مقادیر کم ولی طولانی مدت

بیماری های قلبی تنفسی

مطالعاتی در ایالات متحده پیوند آلودگی هوا با بیماری های قلب و ریه را نشان می دهد

در یک تجزیه و تحلیل بر روی ذرات ریز ، اکسید نیتروژن و ازن ، حتی در معرض مقدار کم ولی زمان طولانی خطر بیماری های قلب و ریه افزایش یافته است با پر کردن شکاف شواهد ، تحقیقات جدید نشان می دهد قرار گرفتن در معرض طولانی مدت در معرض آلاینده های هوا در ایالات متحده دلیل اصلی پذیرش در بیمارستان های قلبی عروقی و تنفسی است و خبر بد این که این در سطوحی از آلودگی اتفاق می افتد که طبق استانداردهای زیست محیطی ملی ظاهرا بی خطر است و در حالی که ارتباط بین آلودگی و بیماری های قلبی عروقی در سایر نقاط جهان به اثبات رسیده است ، مطالعه حاضر یکی از بزرگترین مطالعات در ایالات متحده برای کشف ازتباط دامنه وسیعی از آلاینده های موجود در هوا در ارتباط با بیماری های قلبی و ریوی را نشان می دهد.


با انرژی زمین گرمایی بیشت آشنا شویم


دکتر مهدیه دانش یزدی در این باره گفت که برای این مطالعه منحصر به فرد ما  سه نوع مختلف آلاینده – ذرات ریز (PM2.5) ، دی اکسید نیتروژن (NO2) و ازن (O3) – را بررسی کردند و همچنین از یک مدل افزودنی برای بررسی های دقیق تر استفاده کردند.

این گروه تحقیقاتی متشکل از بیش از ۶۳ میلیون نفر از مزایای خدمات Medicare با سن ۶۵ سال به بالا در سراسر ایالات متحده بین سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۶ بوده است. داده های قرار گرفتن در معرض آلودگی های محیط زیست شامل طیف وسیعی از الگوریتم هایی بر اساس عوامل هواشناسی و اندازه گیری های ماهواره ای برای تخمین آلاینده های روزانه در هر کیلومتر مربع در طول زمان بود. سپس به بیماران بستری شده در بیمارستان برای سکته قلبی مرتبط بود و بیماری هایی مثل فیبریلاسیون دهلیزی ، سکته مغزی ایسکمیک و ذات الریه

دکتر دانش یزدی امیدوار است که این مطالعه به افزایش آگاهی در بیماران کمک کند که کیفیت هوا یک عامل خطر مهم است و به پزشکان کمک می کند تا درک کنند که این موضوعی است که آنها می توانند نه تنها هنگام بیماری بلکه قبل از آن مطرح کنند.


هر آنچه باید درباره گیاه خانگی پوتوس بدانیم


“این موضوعی است که آنها می توانند از نظر حفظ کیفیت هوا در محل زندگی خود کاملاً از بیماران خود دفاع کنند ، زیرا بسیاری از مردم در این زمینه انتخابی ندارند – بسیاری از مسائل مربوط به عدالت زیست محیطی به این موضوع مربوط می شود ، در نهایت سیاست گذاران به دنبال نظر پزشکان در مورد اثرات بهداشتی آلودگی هوا هستند.”

این ترجمه ای است از مقاله ای که در وبسایت تی سی تی ام دی برداشت شده است برای مطالعه اصل آن بهاین لینک مراجعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *