اپیزود پانزدهم رادیو کندو، ویژه روز ملی هوای پاک | آشنایی با اهداف و کارهای انجمن

روز ملی هوای پاک

قسمت پانزدهم پادکست انجمن هوای پاک کندو

 

شما می‌تونید این قسمت از پادکست رو در اینجا گوش بدید. این لینک شما رو به سایت castbox می‌بره که ما پادکست‌هامون رو اونجا آپلود می‌کنیم. خیلی خوشحال می‌شیم اگه ما رو اونجا دنبال کنید. فقط کافیه روی گزینه subscribe در این صفحه کلیک کنید. اگر هم دسترسی ندارید می‌تونید بخشی از موضوعات بررسی شده در قسمت پانزدهم پادکست رو در اینجا بخوانید.

امروز روز ملی هوای پاک هست و برای خیلی از ماها این سوال پیش میاد که اصلا این که یه روزی توی تقویم داشته باشیم چه فایده ای داره ؟ مثلا آیا این که چندین ساله روز ملی هوای پاک داریم ؛ هوای شهرهامون پاک شده اند ؟ آیا غیر از اینه که به مناسبت این روز ، چندین سمینار و جلسه و کنفرانس و ویژه برنامه تشکیل می دن و به مردم می گن که هوای پاک خیلی چیزی خوبیه و بعضی ها درست کار نکرده اند که این طوری شده و بعد از اتمام سیمنارها می رن دنبال همون کارهایی که قبلا می کردن ؟

آیا متوجه نیستند که هوای شهرها روز به روز آلوده تر شده ؟ خب کجای کار می لنگه ؟ چرا روز به روز تعداد مرگ و میرها و بیماری ها در اثر آلودگی هوا در کشورمون زیاد و زیادتر میشن ؟ چرا خسارات اقتصادی آلودگی هوا سر به فلک زده و کسی پاسخگو نیست ؟ کجای حلقه کار مفقوده که این همه دستگاه و نهاد داریم و همه هم طبق قانون مسئولند ولی باز هوای آلوده بی رحمانه می تازه و می کشه و امسال هم که کرونا به همدستیش اومده و تعداد مرگ و میرها رو افزون کرده ؟ 

برای رسیدن به این پاسخ ها دعوت کردیم از چند نفر از مسئولین انجمن مردم نهاد هوای پاک کندو که تشریف بیارن و به این پرسشهای مهم و کلیدی از زاویه دید خودشون پاسخ بدن و بدونیم غیر از مسئولین که پرونده کاریشون در حوزه دسترسی به هوای پاک معلوم و مشخصه ، یه گروه از مردم که دور هم جمع شدن و یه ان جی او راه اندازی کرده اند ، چه کار میتونن بکنن و این که اصلا مردم کاری ازشون برمیاد؟

همکاران این قسمت :بهرام ذوقی،مریم خادمی ،زیبا زفرقندی،ماندانا مهدی خواه،جواد نعمتی،صادق رفیع زاده،سمیه جعفری،علی بیتاژیان،مانلی خراسانی

برای پیدا کردن سایر قسمت ها هم می‌توانید اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *