عکاسی کودک در سفر

عکاسی کودک در سفر

سفرها آن بخش از زندگی هستند که خاطره ی آن هرگز از ذهن ما خارج نمی شود. گاهی تنها دیدن یک عکس از خاطره ای، ما را به آن روزها و حس و حال خوبش می برد. یکی از موضوعات در رابطه با سفر ، عکاسی از خانواده ، کودک و نوجوان است. عکاسی از کودک نه تنها برای هر پدر و مادری آرزو است؛ بلکه خاطره ای فوق العاده برای آینده آنان می سازد. کودکان معمولا بسیار پرانرژی هستند و همین موضوع سبب شده است تا عکاسی از آنان کار راحتی نباشد و لازم است نکاتی را در هنگام عکاسی از کودکان رعایت کنیم.
اجازه دهید گاهی کودکان کار عکاسی را بر عهده بگیرند و از مناظر مورد علاقه خود عکاسی کنند. به آن ها فرصت بدهیم عکاس بودن را تجربه کنند . در همین حین می توانیم نکات آموزشی برای گرفتن عکس بهتر را آموزش دهیم . به این ترتیب، این کار باعث تحریک خلاقیت کودک شده و همچنین باعث می شود چشم خود را برای دیدن جزئیات بیشتر باز کنند.


تخیلات سفر | جهانگردان کوچک، جهان سازان فردا


عکاسی در سفر را به عنوان یک سرگرمی برای خود و کودک تبدیل کنیم. از کودکان همانطور که در حال بازی هستند عکاسی کنیم و از آنها نخواهیم که ژست بگیرند و جایی که ما میخواهیم بایستد تا لحظات و لذت از سفر را برای آن ها خراب نکنیم. همچنین در حالات طبیعی و بازی و لذت بردن کودکان از طبیعت و بدون هماهنگی عکس های زیباتری ثبت خواهد شد.
عکاسی از جوامع محلی در حین کار نیز برای کودکان لذت بخش خواهد بود و لازم است به کودکان آموزش دهیم که قبل از عکاسی از آنها اجازه بگیرند.
جهت عکاسی از کودکان بهتر است در طول روز و با استفاده از نور طبیعی انجام گیرد. دوربین یا گوشی را در حالت عکسبرداری پیوسته یا متوالی قرار دهیم. و در آخر دوربین را در حالت ورزشی یا sport mode قرار دهیم تا عکس های واضح تری از کودک در حال فعالیت بگیریم.

لادن قاسمی
کارشناس محیط زیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *