اختلاف فرهنگی در سفر

اختلاف فرهنگی در سفر

اختلاف فرهنگی، تفاوت در باورها، رفتارها، زبان ها، روش ها و اعمالی است که منحصر به یک قوم یا یک ملت است. در حالت ایده آل سفر کردن تاثیر زیادی در آشنایی کودک با فرهنگ های مختلف و شناخت ارزش های مردم دارد. برای معرفی تفاوت های فرهنگی و نژادی به کودکان هیچ وقت زود نیست. دنیای معاصر امکان آشنایی کودکان را در هر جای دنیا با تفاوت ها فراهم کرده است. کودکان در سال های آموزش ابتدایی از نظر رشد عقلی به این توانایی رسیده اند که تفاوت های فرهنگی و نژادی را بشناسند.


تخیلات سفر | جهانگردان کوچک، جهان سازان فردا


آشنایی کودکان با فرهنگ های مختلف می‌تواند آن‌ها را از نژادپرستی بازدارد و آینده خوبی را برای جامعه رقم بزند. با ارتباط با افراد با فرهنگ و زبان مختلف تجربیات کودک افزایش می‌یابد و کودک می‌تواند ارتباط موثرتری با افراد برقرار کند. همچنین زبان ویژگی ذاتی فرهنگ است و به کمک آن می توانیم با افرادآن جامعه ارتباط برقرار کنیم و باباورها،عقاید، رسم و رسوم آن ها آشنا شویم. مواردی که می تواند در زمینه فرهنگی به کودک آموزش داده شود :
– بفهمند که همه مردم با هم متفاوتند. آشنایی کودکان با فرهنگ های مختلف به آن‌ها کمک می‌کند تا تفاوت‌ها را درک کنند.
– شروع به مکالمه با مردم فرهنگ های مختلف کنند، به مکان های مختلف جهان بروند و با سرگرمی ها و آداب و رسوم کشورهای مختلف آشنا شوند.
– اگر به جای محدود کردن خودشان از روبرو شدن با مردم آن ملت های مختلف درباره تاریخ، فرهنگ و زادگاه آنها تحقیق کنند بیشتر قادر به درک و همدلی با آنها خواهند بود.
– تفاوت ها را بپذیرند، درک کنند که همه آنها انسان هستند و هرکدام عقاید، باورها، عادات و روشهای زندگی خودشان را دارند.
– سعی کنند مردم را از نزدیک مشاهده و مطالعه کنند، بدون اینکه آنها را قضاوت کنند.

 

لادن قاسمی
کارشناس محیط زیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *