نحوه انتخاب مقصد در سفر با کودک

انتخاب مقصد در سفر با کودک

نحوه انتخاب مقصد در سفر با کودک
– اول ایمنی، بعد سرگرمی
– انتخاب مسیر مناسب و هزینه ها
– اقامتگاه مناسب را در اولویت قرار دهید ( کمپ در مکان مناسب، هتل با وجود سرگرمی ها و غذای مناسب کودک، و یا اجاره خانه کلبه یا ویلا متناسب با شرایط کودک)
– برای هر سفر یک زاویه آموزشی انتخاب کنید مثل بازدید از مکان تاریخی یا فرهنگی
– فراموش نکنید که آب و هوا را در نظر بگیرید!
– سن و علایق فرزندان شما ممکن است بزرگترین عامل تعیین کننده هنگام انتخاب مقصد سفر باشد، و مهم است که آنها را از همان مراحل اولیه فرآیند برنامه ریزی درگیر کنید. (باید نوعی جاذبه وجود داشته باشد تا کودکان را مشغول و سرگرم نگه دارد)
؟؟ اما آیا همه از مقصد لذت خواهند برد برای مثال، می‌دانیم که یک فرزند درون‌گرا و بسیار حساس عاشق کاوش است، اما او همچنین به زمان‌های استراحت زیادی نیاز دارد. به هر حال، تجربیات جدید برای رشد فوق العاده هستند، اما او به اندازه کافی به آرامش و سکوت نیاز دارد تا بتواند آنها را پردازش کند.


پس آنگاه زمین | کود کامپوست خانگی


همینطور سفر با کودک چالش هایی نیز خواهد داشت ، برنامه های غیر قابل پیش بینی، فهرست طولانی وسایل سفر و بچه های بد اخلاق و چالش های نوجوانان که ممکن است با آن‌ها مواجه شوید.
استراتژی‌های خاصی که می‌توانید برای کمک به کودکان در گذراندن اوقاتی خوب در سفر استفاده کنید، به سن آنها بستگی دارد:
نوزادان : کودکان در این محدوده سنی از بسیاری جهات راحت‌ترین سفر با آنها خواهیم داشت. کودکان در این سن قابل حمل هستند. شما می توانید آنها را به هر جایی ببرید و اگر کودک شما در برنامه غذایی یا خواب است، سعی کنید تا حد امکان به آن نزدیک باشید . هنگام ماجراجویی، حتماً اسباب‌بازی‌ها، کتاب‌ها و بطری‌های مورد علاقه نوزادتان را همراه داشته باشید و او را در تمام روز در کالسکه نگذارید، به کودک خود فرصت راه رفتن بدهید. اگر نوزاد شما هنوز راه نمی‌رود، می‌تواند روی تشک دراز بکشد یا بغلتد.
کودکان نوپا: کودکان نوپا در سنی سرگرم کننده هستند .مقاصد برای آنها لذت بخش خواهد بود. اما هنگام برنامه ریزی سفر خود، مطمئن شوید که زمان زیادی را در اختیار آنها بگذارید . هرچه کودک نوپا شما فضای بازتری برای دویدن داشته باشد، شادتر خواهد بود.
کودکان در سن مدرسه : کلید درگیر نگه داشتن بچه های ۵ ساله و بزرگتر در یک سفر خانوادگی این است که آنها را در برنامه ریزی مشارکت دهید، حتی به روشی کوچک. به فرزندانتان اجازه دهید بین چند فعالیت یکی را انتخاب کنند.
• (انتخاب راهنماهای مناسب کمک زیادی به هیجان انگیز نگه داشتن فرزندان شما در مورد جایی که هستند دارد. وقتی در حال تحقیق در مورد تورها هستید، نظرات آنلاین را بخوانید تا بدانید کدام راهنماها در گذشته با بچه‌ها ارتباط خوبی داشته‌اند. یک راهنمای عالی می‌تواند تأثیر عمیقی بر فرزندان شما بگذارد.)
نوجوانان : بهترین راه برای درگیر نگه داشتن نوجوانان این است که آنها را در برنامه ریزی بخشی از سفر خود در اختیار بگیرید. به آنها پیشنهاد کنید که برخی از جاذبه هایی را که علاقه مند به دیدن آنها هستند انتخاب کنند و حتی به آنها اجازه دهید یکی از دو روز برنامه سفر شما را طراحی کنند. برای نوجوانان بزرگتر این گزینه را در نظر بگیرند که یک یا دو ساعت را صرف کاوش در مقصد کنند .

 

لادن قاسمی
کارشناس محیط زیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *