پارک جنگلی یاس

پارک جنگلی یاس

پارک جنگلی یاس یکی از پارک‌های جنگلی تهران است که در شمال شرق این شهر واقع شده‌ است. این پارک در دو قسمت شمالی که در منطقه یک تهران قرار گرفته‌ است و بخش جنوبی آن در منطقه چهار با وسعت ۱۴۰۰ هکتار ساخته شده که بخش جنوبی آن همان پارک جنگلی در اتوبان بابایی است.

این پارک در واقع بزرگ‌ترین پارک جنگلی شهر تهران است که فضایی جالب و جذاب را پیش رویتان قرار می‌دهد. ساخت این پارک به ۱۳۹۴ بازمی‌گردد و از آن جایی که عملیات ساخت آن بین روزهای شهادت تا ولادت حضرت فاطمه انجام شده آن را پارک یاس فاطمی نام‌گذاری کرده‌اند. پارک جنگلی یاس فاطمی به دلیل قرار گرفتن در بخش شمال شرقی تهران دارای آب‌وهوای مناسبی است که سبب شده هر روز گردشگران زیادی از آن دیدن کنند. این پارک همچنین یکی از بهترین گزینه‌ها برای گردش و تفریح است و می‌توان گفت پاتوقی مناسب برای آخر هفته تهرانی‌هاست.

همان‌طور که گفته شد پارک جنگلی یاس فاطمی در شهرستان شمیرانات، بخش لواسانات و بزرگراه معروف شهید بابایی قرار گرفته‌ است. این پارک در مناطق ۱ و ۴ تهران قرار دارد؛ بوستان یاس از غرب به بزرگراه شهید باقری، از شرق به خیابان استخر و جاده لشکرگ، از جنوب به پارک پلیس و در نهایت از شمال به جاده لواسان محدود می‌شود.
برای رسیدن به پارک جنگلی یاس فاطمی باید خود را به بزرگراه شهید بابایی برسانید، آن‌جا می‌توانید از ورودی‌های مختلف این پارک به داخل بروید.
شما می‌توانید با گذشتن از زیرگذری که دو قسمت پارک را به هم متصل می‌کند از بخش جنوبی به بخش شمالی پارک جنگلی یاس فاطمی بروید.
آدرس پارک جنگلی یاس: تهران، بزرگراه شهید بابایی، نرسیده به خیابان استخر، پارک یاس فاطمی

پارک جنگلی یاس از امکانات زیادی نسبت به سایر پارک‌های جنگلی تهران برخوردار است؛ این پارک با داشتن ۱۱۰۰ آلاچیق می‌تواند یک مکان مناسب برای پیک‌نیک باشد.

سرویس بهداشتی، زمین بازی کودکان، میز تنیس، فوتبال‌ دستی، آلاچیق، نیمکت، ۱۴ پارکینگ با گنجایش ۳۰۰۰ دستگاه خودرو، زمین گل‌ کوچیک، مکانی برای صخره‌نوردی کودکان و همچنین تعداد زیادی وسایل ورزشی از امکانات پارک یاس فاطمی در بخش جنوبی هستند.

در بخش شمالی زمین‌های بازی بیشتری برای بزرگسالان وجود دارد. پینت‌بال، موتور چهارچرخ، تیراندازی با اسلحه‌های واقعی و مسابقه از امکانات ویژه در بخش شمالی پارک هستند. یکی دیگر از کارهایی که می‌توان در پارک جنگلی انجام داد، دوچرخه‌سواری است. با این وجود اگر تمایل به دوچرخه‌سواری دارید حتما دوچرخه خود را به همراه داشته باشید.

 

 

پارک جنگلی یاس فاطمی؛ یکی از مکان‌های دنج و خلوت برای خانواده‌ها است که محیطی سبز و پرطراوت دارد.
باشگاه تیراندازی مهام، پارک جنگلی سوهانکو ، باشگاه پینت‌بال آرمان از جاذبه‌های دیدنی در اطراف پارک جنگلی یاس فاطمی هستند. توجه داشته باشید که پارک جنگلی یاس فاطمی؛ یکی از آن مکان‌هایی است که می‌توانید به راحتی شب در آن کمپینگ کنید و شب بمانید و در دل طبیعت تجربه‌ای به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنید. پس از همین لحظه؛ آخر هفته شاد و مفرحی را در بوستان یاس فاطمی برای خود برنامه‌ریزی کنید.

کاری از صبرا زنگنه
کارگروه درختبان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *