اپیزود بیست و هشتم | تاثیرات بیت‌کوین بر محیط زیست | دی ۱۴۰۲

تاثیرات بیت‌کوین بر محیط زیست

اپیزود بیست و هشتم | تاثیرات بیت‌کوین بر محیط زیست | دی ۱۴۰۲

 

 

شما می‌تونید این قسمت از پادکست رو در اینجا گوش بدید. این لینک شما رو به سایت castbox می‌بره که ما پادکست‌هامون رو اونجا آپلود می‌کنیم. خیلی خوشحال می‌شیم اگه ما رو اونجا دنبال کنید. فقط کافیه روی گزینه subscribe در این صفحه کلیک کنید. اگر هم دسترسی ندارید می‌تونید بخشی از موضوعات بررسی شده در قسمت بیست و هشتم پادکست رو در اینجا بخوانید.

بر اساس نتایج مطالعه منتشر شده توسط دانشگاه سازمان ملل متحد ، طی دوره ۲۰۲۰-۲۰۲۱، شبکه جهانی استخراج بیت کوین ۱۷۳٫۴۲ تراوات ساعت برق مصرف کرده است. این بدان معناست که اگر بیت کوین، یک کشور بود، مصرف انرژی آن بالاتر از کشوری مانند پاکستان با جمعیتی بیش از ۲۳۰ میلیون نفر در رتبه ۲۷ جهان قرار می گرفت.

ردپای کربن حاصله معادل سوزاندن ۳۸ میلیون تن یا ۳۸ میلیارد کیلو زغال سنگ یا بهره برداری از ۱۹۰ نیروگاه گاز طبیعی بود. برای جبران این ردپا، باید ۳٫۹ میلیارد درخت کاشته بشه که مساحتی تقریباً برابر با مساحت هلند، سوئیس و دانمارک یا ۷ درصد از جنگل های عظیم آمازون هست

و رد پای ابش هم قابل توجهه. در این دوره زمانی، ردپای آب بیت کوین مشابه مقدار آب مورد نیاز برای پر کردن بیش از ۶۶۰٫۰۰۰ استخر شنا در اندازه المپیک بود که برای تامین نیازهای آب خانگی فعلی بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در روستاهای جنوب صحرای آفریقا کافی است و همچنین . . .

تهیه و ترجمه متن : پدرام کمالی

برای پیدا کردن سایر قسمت ها هم می‌توانید اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *