اپیزود بیست و پنجم | آیا واقعا خودروهای برقی باعث کاهش آلودگی هوا هستند ؟ | بهمن ۱۴۰۱

تاریخچه خودروهای برقی

اپیزود بیست و پنجم | آیا واقعا خودروهای برقی باعث کاهش آلودگی هوا هستند ؟ | بهمن ۱۴۰۱

 

 

شما می‌تونید این قسمت از پادکست رو در اینجا گوش بدید. این لینک شما رو به سایت castbox می‌بره که ما پادکست‌هامون رو اونجا آپلود می‌کنیم. خیلی خوشحال می‌شیم اگه ما رو اونجا دنبال کنید. فقط کافیه روی گزینه subscribe در این صفحه کلیک کنید. اگر هم دسترسی ندارید می‌تونید بخشی از موضوعات بررسی شده در قسمت بیست و پنجم پادکست رو در اینجا بخوانید.

حالا توی روزنامه‌ها و مجله‌ها اسم ماشین‌های برقی و کمی بعدتر دوچرخه و سه چرخه برقی مدام تکرار می‌شد. جهان فهمیده بود که انرژی برق علاوه بر قطارهای تندرو می‌تونه ماشین‌ها، دوچرخه‌ها و سه چرخه‌ها رو به حرکت در بیاره. اونم ساده‌تر و سبزتر از موتورهای احتراقی.

کمپانی‌هایی که عاشق بوی بنزین و گازوئیل بودن، سالها در برابر رقبای برقی مقاومت کردن تا اینکه سروکله ایلان ماسک پیدا شد. او بدون معطلی اولین ماشین برقی خودشو با همکاری ژاپنی‌ها ساخت. اسمش تسلا رودستر بود. در واقع نام تسلا با این ماشین سرزبون‌ها افتاد و شد اینی که الان میشناسیم اونم با مدل‌های X، S، سایبرتراک و Semi.

دیگه علاوه بر تسلا، خودروسازهای آسیایی و اروپایی و آمریکایی به این نتیجه رسیدن که بی برو برگرد باید خودروهای الکتریکی بسازن. بعضی از اونا اعلام کردن تا سال ۲۰۳۵ دیگه هیچ ماشینی با موتور احتراقی تولید نمی‌کنن. حتی چینی‌ها سریع‌تر از رقبای خودشون، شروع به ساخت خودرو برقی کردن و انصافاً تا اینجای کار موفق بودن.. . .

برای پیدا کردن سایر قسمت ها هم می‌توانید اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *