آبیاری گیاهان خانگی | آب زندگی ودیگر هیچ

آبیاری گیاهان خانگی

اگر داستان (پس آنگاه زمین | کود کامپوست خانگی) را نخوانده‌اید ابتدا آن را در اینجا بخوانید و سپس این متن را بخوانید:

ماه های اول کاشت سبزیجات، آب دادن را با آب لوله کشی انجام می‌دادم وچون مقدار گلدان‌ها و جعبه‌های سبزی کم بود مصرف آب زیاد نبود ولی رفته رفته با افزایش سبزی‌ها مصرف آب درحال زیاد شدن بود. اینجا به دو موضوع فکر می‌کردم اول اینکه چگونه می‌توانم آب تصفیه شده را کمتر استفاده کنم؟ و دوم اینکه هزینه آب استفاده شده روی پشت بام را چگونه حساب کنم؟ (بعلت داشتن یک کنتور آب در ساختمان)


معرفی بوستان بازیافت | متفاوت ترین پارک تهران 


اینجا باید یک توضیح بدهم که فکر کنم واقعا لازمه، من تمام مطالبی را که در مورد گیاهان و کاشت و نگهداری یاد گرفتم مدیون فضای مجازی هستم و آشنا شدن با افرادی که بدون هیچ چشم داشتی اطلاعات و دانش‌شان را با همه به اشتراک می‌گذارند. یکی از تاثیرگزارترین این افراد جناب اقای دکتر حسین آخانی هستند که از مطالب و موضوعاتی که طرح می‌کردند هم یاد می‌گرفتم هم به فکر می‌افتادم وهم جسارت تجربه پیدا می‌کردم. اولین جرقه فکر استفاده از آب باران و جمع اوری آب باران توسط ایشان زده شد.
چطور آب باران را جمع کنم؟ تصور پشت بامی پر از دیگ و ظرف ایده خنده داری بود که مدتی در سرم میچرخید.


سفرنامه‌ی هیو | نگاهی به بهشت گمشده در اطراف تهران


از زمان شروع این کار روی پشت بام همه دوستانم قبل از اینکه هر چیزی را که نمی‌خواستند دور ببندازند بامن تماس می‌گرفتند و برای همین مقداری باکس سبزیجات و گلدان‌های بزرگ نصیبم شده بود. روزی یکی از دوستانم گفت من یک وان حمام دارم نمی‌خواهی؟ به نظرم پیشنهادش خیلی خنده دار بود ولی همینطور بین حرفهاش به شوخی گفت مگه نمی‌خواهی آب جمع کنی؟

 

وان پلاستیکی حمام به پشت بام منتقل شد و در زیر ناودان خرپشته پشت بام قرار گرفت. از آبان تا اردیبهشت حتی با بارش‌‌های کم تهران پر می‌شود و برای آبیاری سبزی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
از خرداد تا مهر من مبلغ آب را نسبت به همسایگان دیگر بیشتر می‌پردازم و همچنین با هدیه دادن گلدان ریحان به همسایگان بذر دوستی می نشانم.

 پدرام کمالی
کارگروه درختبان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *